Verkoop tips Spraytan behandelingen
- Geplaatst op
- Door Mariska Nieuwenhuysen
- Geplaatst in beelden, behandelingen, foto's, gevoel, media, portfolio, skills, social, socialmedia, spraytan, spraytanpro, spraytansalon, spraytantips, tips, verkoop, verkopen
- 2
Hoe zorg jij voor nieuwe klanten, en nieuwe boekingen voor Spraytan behandelingen in jouw salon?
Wat zijn de do's en wat zijn de dont's?
Lees alles hier over in deze blog.
Verkoop gevoel, verkoop niet je Spraytan behandelingen.
Wat zorgt ervoor dat jouw klanten overgaan tot het boeken van een Spraytan behandeling?
Wanneer jij gebruikt maakt van social media, Facebook, Instagram, Twitter of Pinterest, dan zullen post waarin je het gevoel van Spraytan weergeeft en alles wat daarmee te maken heeft beter bij de klant overkomen dan dat je Spraytan behandelingen promoot via jouw posts.
Wat doet Spraytan met jou? Het geeft je een zelfverzekerd gevoel, je doet er slanker lijken en je kleding is mooier afgestemd bij een natuurlijk bruin tintje.
Het is veilig voor je huid en dat geeft een veilig gevoel.
Zomaar even wat opsommingen van gevoelens die je kan oproepen wanneer je aan Spraytan denkt.
Spraytan doet meer dan alleen een kleurtje achterlaten op jouw huid, het geeft een emotie/ gevoel dat verbonden is waarom ze besluiten om zelf een Spraytan te ondergaan.
Je hebt het zelfs immers ook ervaren wat Spraytan met jou doet! En jij kan als geen ander het gevoel goed overbrengen op de klant en dus ook je potentiële klanten.
Als de klant na jouw behandeling in de spiegel kijkt, wat zie je dan in haar/ zijn ogen? Of dat toffe berichtje dat ze jou sturen na het douchen?
Dat gevoel dat deze klant heeft, daarin heb jij je steentje bijgedragen! En dat ontstaat doordat ze jouw spraytan behandelingen ervaren!
Maak je teksten in je feed bijvoorbeeld op deze manier:
Als je bij ons een Spraytan behandeling boekt, dan verlaat je onze salon met een fantastisch gevoel, een prachtige gloed op jouw huid in nog geen 20 minuten!
Als nieuwe klant krijg je X bedrag korting om dit eens zelf te ervaren, nadat je bij ons bent geweest wil je nooit meer iets anders.
Je zult je zelfverzekerd voelen, je gaat verantwoord om met jouw huid én last but not least het camoufleert je imperfecties en geeft je een slanker silhouette. Dat wil jij toch ook? Als een V.I.P. in de watten worden gelegd?
Spreek je klant aan op hun gevoel!
En wat voor gevoelens kan je nog meer oproepen bij jouw klanten in jouw posts?
Een post waarin je het vakantiegevoel, het voordeel laten zien van een bruin kleurtje op je huid in een mooie sfeerfoto en post, zomerse beelden etc spelen in op de emoties van jouw ( toekomstige) klant . Emoties spelen een belangrijke rol en heeft een grote mate van betekenis in ons dagelijks leven. Elke besluit die wij maken komt voort uit emoties.
Wanneer jou toekomstige klant zich aangesproken voelt door jouw feed zullen ze zich met jou en dus jouw product verbonden voelen.
Plaats dan ook eens een foto van jou als Spraytan technician, dat schept vertrouwen in jou en hierdoor krijgen ze een oprecht beeld van jou wat ervoor kan zorgen dat ze sneller zullen overgaan tot het maken van een spraytan afspraak.
Deze emoties gaan verder dan enige vorm van marketing campagne waarin je jouw Spraytan behandelingen verkoopt.
Wat goed helpt is ook het samenstellen van jouw eigen portfolio. Ga geen beelden kopiëren en gebruiken van andere ( spraytan salons ) maar stel je eigen portfolio samen van resultaat foto’s van de spraytan behandelingen, de resultaatfoto’s van verschillende kleuren en producten die je gebruikt. En maak hierbij ook eens gebruik van filmpjes. Gesproken beelden laten meer indruk achter dan alleen foto’s.
Het voordeel van gesproken beelden is ook dat men een indruk van je kan krijgen.
Vraag je eens af waarom jouw klanten besluiten bij jou te komen! Wat zijn jouw positieve punten en waar ligt jouw kracht?
Beeld dat uit in feed, foto’s en in bewegende beelden zoals filmpjes, Reels en Tik Tok filmpjes.
En wil je nu meer weten hoe je jouw klanten overtuigd tot het overgaan van boeken van een Spraytan behandeling? Je mag ons altijd vragen om coaching!
Wij kunnen jou vertellen welke informatie jij je klant kunt meegeven, wat voor informatie helpt om een klant tot een boeking te laten komen en terug te komen na haar/ zijn eerste Spraytan ervaring.
Volg dan een van onze webinars om meer inspiratie op te doen en ga oefenen, oefenen en oefenen om feed te schrijven die op gevoel doet spreken!
Succes Spraytan toppers!
Laat gerust een reactie achter wat je van deze blog en de tips die wij jouw geven!
Lieve Larissa, bedankt voor jouw complimenten!
Er komen nog veel meer leuke en leerzame blogs, dus houd ons goed in de gaten!
Lieve groet,
Mariska
Super geschreven mariska! Leerzame tips!!
Beste Carmen,
Wat fijn dat je aan deze blog wat hebt, wij staan altijd graag voor je klaar! Houdt de blog in de gaten, want wij gaan nog veel meer onderwerpen en tips geven.
Hartelijke groet,
Mariska
Spray Tan Solutions
Super leuk en goed gedaan Mariska! Hier kunnen wij wat mee! Super lief dat je altijd voor me klaarstaat wanneer ik een vraag heb of het even niet zeker weet!